Usch vilken morgon...

Såna här morgnar skulle det vara skönt att inte ha fler av! Jag som trodde att det skulle lugna sig något när jag äntligen fick lämna barnen på SAMMA ställe igen....

De var förstås jättetrötta när jag tog upp dem, men Olle piggnade till hyfsat fort och började babbla som vanligt. Maja däremot har en tendens att vara TJURIG när hon är trött, och så var det idag. När hon gjort sig iordning skulle hon ta på sin jacka över sin huvtröja. Då blev hon förbannad för att hon inte kunde dra dragkedjan ända upp. Hon sa: Jag stryps! och var jättearg! Då sa jag att hon inte behövde dra upp hela vägen, men då skulle hon frysa, sa hon... Hon höll på en bra stund, och jag såg minuterna ticka iväg...  Till slut slängde hon jackan och gick utan. Halvvägs till bilen kom Olle på att det var så kallt så han ville ha VANTAR! Det hade jag ju inte förberett, så när vi gått tillbaka så fick vi rafsa en bra stund efter två likadana. Vi lyckades inte bra, till slut blev det en mörkgrå och en ljusgrå, men det var han nöjd med. Under tiden passade Maja på att byta tröja, så att hon kunde ha jackan på sig trots allt....

Så, alla nöjda, och 10 minuter försent lämnade jag sötingarna på fritids. Och mamma hann också (nästan) i tid.


Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0