Hemmamys-dag

Idag var vi hemma och vilade våra kroppar lite från solen. Jag har bara slappat, läst, kollat h&m och la redoute-katalogerna m.m. Barnen har spelat tv-spel, kollat på tv, pysslat och myst, de också.

På eftermiddagen var barnen och jag ute och cyklade en sväng, då hittade Maja en liten fågel vid vägkanten. Den bara satt där ihopkurad, och blundade med näbben ute. Såg nästan ut att vara död, men den lilla kroppen rörde sig, så den andades. Jag tycker det är lite läskigt, så jag vågade inte flytta den, och inte barnen heller. Vi stannade och tittade på den en lång stund, men antagligen var den på väg att dö. Barnen var så bekymrade, mina söta små älsklingar! Men det slutade ändå med att vi cyklade ifrån den, vi kunde ju ändå inte göra så mycket....

Imorgon blir det nog stranden igen, om vädret tillåter!

Ännu mera strand!

Idag har vi varit ännu en dag på Haga Park, och det är så härligt som det bara kan bli! Underbart väder, och alla man älskar samlade runt sig!

Olle har bränt sig lite, och vi andra är också lite röda på en del ställen, så imorgon stannar vi hemma. Då blir det skuggan hemma med en brassestol, hoppas jag! Livet är underbart!

Nu ska jag ta mig en cider!

Stranden

Nu är vi hemma efter ännu en underbar dag på stranden! Vi har varit i Haga Park både igår och idag. Det har varit underbart, vilka härliga dagar! Antagligen åker vi imorgon med, om ingen har bränt sig i solen idag. Imorgon skulle visst vara sista soldagen, var det nån som hade sett eller läst. Så det gäller att passa på!

Jag försöker att inte ha ångest över att dagantalet krymper, till den oundvikliga dagen.... Jobbet alltså. På måndag är det dags igen, det längtar jag verkligen inte efter... Men jag försöker tänka "den dagen, den sorgen", och ta vara på semestern ända till sista kvällen!

Bilderna

Här är lite bilder från bröllopet:

Det vackra brudparet i kyrkan

Cajsa-Stina

Dags att åka till middagen

Fina Maja

Fina Olle

SOMMAR!

Det är underbart väder ute, och har varit det i 3-4 dagar. Så härligt, och riktigt, riktigt varmt!

Så här tycker jag allra bäst om att tillbringa dagarna då:

Bröllopet

Igår var vi på BRÖLLOPET! Det var en underbar dag; vackert, med många rörande tal, mycket skratt, en hel del överraskningar, god mat, och fullt ös på dansgolvet! Jag åkte hem 2.15, och då var jag inte sist, kan jag säga! Jag tror att de sista gick vid halv fem-tiden.... Superkul var det, och så lyckat!

Jag sitter vid fel dator nu, men när jag får tillgång till den andra (Maja spelar Sims där...) ska jag föra över korten från kameran.

Den häftigaste överraskningen, enligt mig, var att "Av längtan till dig" skulle sjungas i kyrkan. De hade en solist, men när det blev dags för sången satt han bara kvar i bänken. Många blev nervösa, och best man ropade till på honom, och då bara flinade han. Då öppnades en sidodörr, och in kom Cajsa-Stina Åkerström!! Hon sjöng alltså sin egen låt! Detta var en total överraskning för oss allihop, det vara bara solisten, brudens föräldrar och prästen som visste. Ingen dålig present! Och Cajsa-Stina sjöng så vackert, så vackert, direkt till brudparet. Efteråt önskade hon dem all lycka, och försvann ut igen.

Mer om bröllopet kommer när jag fört över bilderna!

Strandväder

Idag har det varit underbart väder, jättevarmt och skönt! Så idag har barnen och jag varit i Haga Park med mamma och pappa.

Jag satt mest i skuggan, jag pallar inte riktigt att pressa i solen längre! "Förr" kunde jag ligga och sola hur länge som helst, men nu känns det som att jag får andnöd, typ! Men det gör inget, skuggan är underbar, den också!

Galen kväll!

Igår kändes det som att vi hade djurfarm här! Först hade vi ju hand om hunden Sven. Det gick jättebra, men herregud vad glad han blev när hans matte och husse kom och hämtade honom! Synd att jag inte hade nån bild på det...

En liten stund efteråt, hörde vi ett jamande! Det var vår kisse, som vi ju har gett bort eftersom Olle är allergisk. Han har varit borta från sin nya familj i ca 2 månader, ingen har sett till honom! Och helt plötsligt stod han på vår trappa igen! Vi blev så klart jätteglada! Han var smal, men såg ut att må bra.

Vi gav honom mat - han åt massor! - och fick sedan fatt i nya familjen. Vi hade tur, mamman där var hemma över dagen, men skulle sedan tillbaka till Motala, där resten av familjen var. Hon skulle ta med kissen dit.

Lite senare igen säger Olle: Vad gör Sven här igen? Haha, då hade han sprungit in till oss, han bor ju granne, så det var ju inte så långt. Han såg så rolig ut när han stod i hallen, jätteglad och sprallig! Vi lockade med honom hem, och när vi kom dit så var hans husse och matte ute och letade i panik efter honom! De hade ju blivit jätterädda att han stuckit ut på vägen, men han hade sprungit raka vägen in till oss!

Idag har vi inte haft några djur hemma hos oss, så idag har det varit en lugnare dag! ;-)

Fortfarande hundvakt

Så, nu har jag gästerna åkt hem. Det gick inte jättebra att ha en 2-åring på besök samtidigt som hunden var här, men Maja fick gå iväg lite med den, så det ordnade sig.

Nu är bara vovven kvar, han och Maja myser ute på en filt just nu. Vilken lång tid det tog för grannarna, jag trodde nog inte att de skulle vara borta länge. Men det gör ju inget, Maja älskar "sin" lilla hund, hon hade nog gärna behållit den!

Hundvakter

Idag är vi hundvakter, eller egentligen: Maja är hundvakt. Vi har varit ute och gått en lång runda, och nu leker Maja och Olle med vovven här inne. Han är så glad och pigg, men när han kom var han lite blyg....

Strax får vi besök av två av Puttes golfkompisar - ett par - och deras 2-åriga dotter. Dags att sätta på kaffet!

Tisdag

Dagarna går i en rasande fart när man har semester! Men vi njuter för fulla muggar, och det är ju huvudsaken.

Inatt kom Martin och Maria till Kalmar, inför bröllopet! Veckan är fullbokad för dem, och jag har bett dem säga till om de behöver hjälp. Så ikväll ska jag vika festprogram hos mamma och pappa!

Maja fick en fråga igår, som hon blev överlycklig över! Hon ska vara hundvakt åt vår grannes hund, en 8 månaders papillon! Gissa om hon är glad! De ska vara borta halva dagen ungefär, och Maja ska ta hand om lille Sven, som han heter.

Martin, min kära bror, var så snäll och tog med sig ett Playstation 2 till barnen, som vi var och hämtade idag! Han jobbar ju på ett tv-spelsföretag, och PS2 använder de ju inte längre. Så barnen fick det och en massa spel! Olle spelar bilspel för fullt just nu!

Nu ska jag gå ut i hängmattan igen, och lösa Sudoku!

Effektivitet

Idag har jag varit supereffektiv! Det är såna här dagar jag längtar efter hela året, såna där jag har supermycket energi! Jag har tvättat ALLT i tvättkorgen, hängt ute, städat vår pryl- och leksakslåda på verandan, städat hela verandan, varit på tippen och slängt en massa, dammsugit på Maja och Olles rum... Och säkert mer som jag har glömt!

Jag känner mig så duktig och nöjd!

Härliga semester

Åh vad det är underbart att vara hemma! Man njuter så mycket av det när man varit iväg! Idag har tvättmaskinen gått för fullt, jag har hängt tvätt ute, och bara gått runt och plockat. Sånt njuter jag av när jag har semester, när man jobbar blir såna saker bara ännu ett stressmoment....

Barnen leker affär och är också glada och nöjda, och Putte har redan varit ute på golfrunda, han fick ju ha uppehåll i hela tre dagar! *haha*

Borta bra med hemma bäst

Hej igen!

Nu är vi hemma i vårt kära hem, efter två mysiga dygn i Stockholm! Vi hade så härligt och roligt med Martin och Maria, men hemma är alltid hemma! Underbart att komma hem!

I fredags kom vi fram vid 16. Martin tyckte att resan hade tagit otroooligt lång tid, och det hade han nog rätt i. Vi hade både fikat och ätit på vägen och tagit det väldigt lugnt med allt. När de kör, tar det 4 timmar, för oss tog det 6 och en halv!

Olle väntar på minibussen,                                        Maja och jag PÅ VÄG!
som vi skulle åka med
mormor och morfar

På kvällen spelade vi Rockband - skitkul ju! - , drack lite vin och pratade. På lördagen var vi på Gröna Lund, sen hem igen och spelade Rockband och Singstar, och kollade på kort från "förr" som Martin visade på tv:n. Jätteroligt!

Olle i veteranbilarna

Mamma och pappa har sovit i Martin & Marias dubbelsäng, och vi andra sex i vardagsrummet! Det var hyfsat trångt kan jag säga! Men det gick bra, och vi hade balkongdörren öppen på vid gavel så det blev inte så varmt heller.

Idag åt vi frukost, packade, duschade, umgicks lite till, sedan begav vi oss hemåt. Vi tog en omväg runt Globen, som Olle så gärna ville se. Där fikade vi också (i Globen City), sen åkte vi mot Kalmar.

Imorgon kommer Martin & Maria till Kalmar, de ska ju gifta sig på lördag! De har massor att förbereda här hemma, så snart ses vi igen.

Hemma är helt klart bäst, nu har jag packat upp, satt på första tvätten, och ska sätta mig i soffan och mysa med ett sudoku!

Simhallen

Idag blev det simhallen igen, vi hade lovat barnen att vi skulle åka idag. Så det var bara att pallra sig dit... ;-) Men det var mysigt, och hääärligt varmt i vattnet, så nu är vi nöjda, glada och trötta!

Nu håller jag på och tinar kycklingfiléer, så snart blir det middag också. Vi hade bara mackor med oss ju.

Igår var vi på en teater vid slottet i stan, Skönheten och odjuret! Den var faktiskt jättebra! Det var vi och barnen och mormor och morfar. En jättemysig kväll!

Imorgon ska vi åka till Stockholm, till Martin och Maria! Vi ska åka minibuss tillsammans med mormor och morfar! Vi hoppas på en toppenhelg, men jag kanske inte hinner blogga särskilt mycket.

Trevlig helg!

Besök av svärmor och svärfar

Idag har barnens farmor och farfar varit här, vi åt gott och spelade lite poker! Olle har varit på kalas hos en klasskompis.

Det är det som har hänt hemma hos oss idag, inte mer spännande än så... Men det är fortfarande härligt med semester! Jag får rapporter om att det är ganska trist på jobbet, så det känns så skönt att slippa vara där......... Tänk om semestern kunde vara ett halvår eller så........

Måndag

Så har andra veckan på semestern redan börjat! Tiden går rasande fort tyvärr! Men vi njuter för fullt, det är så underbart att få vara ledig!

Idag började dagen med ett besök hos Charlotte och hennes små grabbar. Alltid lika trevligt att träffas och blarra lite! Sen åkte vi hem, åt mat och sen blev jag så trött så trött! Men jag hade fått för mig att köpa ett nytt "flugdraperi", bara för att Charlotte hade ett bra och billigt från Ikea. Och vårt som vi har är jättedåligt! Så jag och barnen drog iväg till Ikea och köpte draperiet. Självklart blev det lite andra saker också; en stor gosehund till Maja (som hon fick betala själv, förstås!), en pall till henne att ha som nattduksbord (vi har möblerat om, och då fick hennes stora klumpiga nattduksbord inte plats), sugrör, kökshanddukar och lite annat smått och gott!

Nu är vi hemma, och nu får Putte ta över. Han håller på att sätta upp draperiet nu. Inte så vackert, men hoppas det funkar bra mot flugorna i alla fall!

Paddlat kanot!

Ja, vi kom faktiskt ut på aktivitet idag - kanotpaddling! Det är ju så mysigt!

Jag lyckades bara knäppa bilder på mig och Olle, när vi stod stilla och väntade på Maja och Putte, som hade hoppat ur kanoten för att köpa glass!

När vi kom till slottet så skulle vi paddla runt det, och sen tillbaka. Men det hade börjat blåsa upp, när vi kom på utsidan så gick det vita gäss på sjön!! Det var skitsvårt att paddla, vi åkte fram och tillbaka pga vågorna, och vi kom ingenstans när vi paddlade. Putte och jag fick lite panik förstås, fast vi ville inte visa det för barnen. Men Putte skrek: "Hanna, paddla då!" och jag blev skitarg för jag paddlade för fullt, så jag skrek: "Men jag gör ju det för helvete!" Åh vad vi skrattade åt det efteråt, när vi hade kommit in på lugna vatten igen! Putte härmade mig för fullt, kan jag säga.....

Jaja, en mysig dag blev det i alla fall till slut! Och ikväll tror jag vi somnar gott, efter all frisk luft vi fått!

Hemmafamiljen

Det är verkligen inte lätt att få med sig familjen och hitta på nåt! Putte och jag ger olika förslag, men barnen tycker inte det låter så bra... Det enda de vill är typ åka till simhallen, som de älskar. Jag har bestämt mig för att vi ska iväg idag nånstans, men vi får väl se vem som "vinner".....

Skönt i alla fall att alla är nöjda bara vi är hemma och myser! Men själv börjar jag få lite semesterångest... Innan semestern tänker man ju alltid att man ska GÖRA så mycket! Men men, jag älskar ju också att vara hemma, så.....

Resan betald!

Nu har vi betalat vår resa till Cypern! Nästan 29000 kr fattigare... Det är inte klokt, för en vecka!! Men men, vi har inte varit utomlands på 14 år, så nu får vi helt enkelt unna oss det! Får se om det tar 14 år igen till nästa gång.......

Lördag

Oj, vad jag är dålig på att blogga under semestern, märker jag! Men man gör ju lite annat då, eftersom hela familjen är hemma.

Idag började vi med att spela poker allihop, det är Olles nya favoritsysselsättning, som han kan börja tjata om direkt när han vaknar! Jag vann!

Sen har jag löst sudoku, det är min semesteravkoppling! Och så har jag retat min man för att det var hans tur att dammsuga, medan jag kunde lösa sudoku! *Haha*

Fick sms av min jobbarkompis C för en stund sen, hon har klippt av sig allt sitt långa hår! Det ska bli spännande att se!!

Nu är det strax dags för mat, sen får vi se vad vi hittar på!

Dagens påhitt

Idag skulle jag ju storhandla, men när Olle och jag vaknade vid 9, så var Putte inte hemma. Vi ringde på hans mobil, och då var han precis utanför. Han hade redan varit och handlat! Inte dåligt va? Han hade hängt på låset vid 8, precis som pensionärerna! Skönt för mig i alla fall att slippa storhandla!

I eftermiddag har jag och barnen varit hos mormor och morfar och myst lite. Vi tog bilen, för vädret är lite opålitligt... Putte har varit och golfat, och på hemvägen köpte han hem ingredienser så att han kan göra pizza till oss! Det är ju fredag idag, och då måste det ju bli fredagsmys förstås!

Barnens Gård

Idag blev det en resa till Barnens Gård i Karlskrona! Jättemysigt! Det var vi och grannarna, dvs min moster och hennes två tjejer. Vi hade kollat vädret först, så vi prickade in en soldag, men man kan ju aldrig lita helt på det ändå... Men vi hade jättetur! Vädret var härligt, precis lagom varmt!

Barnen har badat, hoppat på studsmattor, spikat spikar, klappat djur, kört bilar, åkt rutschkanor m.m. m.m. Vi vuxna har hunnit blarra, fika, bada och vara med barnen där det behövs. Jättehärlig dag!

Direkt när vi kom hem vände jag bilen för en runda in till stan. Jag hade lovat att skjutsa in mamma och pappa, de njuter just nu av en öl och musik på Larmtorget! De skulle ta taxi hem sen, annars erbjöd jag mig att hämta också. Men just nu känns det rätt skönt att de tackade nej, jag ska nog krypa ner i sängen till kl 21 och se Ghost Wisperer.

Imorgon ska jag storhandla, sen är det nog softa som gäller. Semester är underbart!!!

Äntligen klänning!

Den här dagen hade jag bokat för att åka in till stan, och köpa en klänning till bröllopet! Jag var tvungen att hitta något! Och jag hittade den faktiskt... Nu kan jag äntligen slappna av! Det blev en svart med vita prickar, från H&M, och en vit kofta från Lindex till. Det blir nog super!

Så köpte jag skor till Maja och Olle, som de ska ha på bröllopet, och lite annat smått och gott.

Jag köpte också ett Nintendo DS-spel till Maja; Nintendogs. Hon har nämligen fått låna min brors Nintendo DS på obestämd tid, dvs han vill inte ha det själv. Så Maja är så glad så glad! Jag fattar inte hur hon orkar, nu håller hon på att lära en hund att lyda kommandon, bakom mig låter det: SITT! LIGG! och hon får säga det hur många gånger som helst för att den där hunden ska fatta....

Vädertankar

Idag är det redan tisdag, och vädret är verkligen inge' vidare! Skönt att jag inte är världens soldyrkare, för då hade man väl varit rätt knäckt nu! Det gör mig faktiskt inget om vi inte behöver åka till stranden varje dag, det finns andra saker att hitta på! Men det är ju kul om det är fint nån dag, så man kan paddla kanot, åka till Barnens gård m.m.

Nu är Putte och Olle inne och ombesiktigar min bil. Och köper kaffe, för det var helt plötsligt helt slut! Och det går ju inte! Maja har en kompis här, och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på? Härligt att bara vara! Det är nog ingen idé att hänga ut tvätten jag just tvättat i alla fall... Det får nog bli tumlaren idag...

Nyvaxad bil

Alltså, min pappa är världens bästa! Vet ni vad han har gjort idag? Jo han har tvättat och vaxat min bil, och även städat den inuti! Jag hämtade den nu, och det kändes nästan som att jag körde ut den från bilfirman när jag körde ut den ur hans garage!

Tack pappa, du är bäst! ♥

Simhallen

Idag har vi varit i simhallen! Vår granne Dessan följde också med. Vi hade jättehärligt! Det var underbart VARMT i vattnet idag!

Nu är vi sega, luften i simhallen gör verkligen att man blir TRÖTT! Varmt och fuktigt....

Nu ropar Putte och Olle på mig, vi ska spela poker!

Övernattning

Här ska det bli övernattning!

Olle, Maja och Dessan i Majas rum, överfullt att madrasser....

Ikväll ville både Elin och Dessan (våra grannar) sova här. Olle blev avundsjuk och skulle också ligga i Majas rum, så klart! De trivs så bra ihop, alla de där fyra! Från 6 till 14 år, kul!

Så ikväll blir det high life!

Söndag

Och vad gör vi idag då? Regnet hänger i luften, snart börjar det nog ösa ner! Jag tror jag ska vara inne och vika all tvätt, det känns som att jag har kommit efter med tvätten i nån månad eller så.... ;-) Jag har två överfulla tvättsäckar med ren tvätt. Ska fixa det idag!

Olle är så glad och stolt över sin nya cykel! Men det fattas något på stöder, det är bara en pinne utan krok. Antingen ska det vara en gummiplutt där som ramlat bort, eller så har pinnen varit böjd i änden men gått av. När han ställer den på gräset nu, så åker pinnen ner mer och mer i jorden, och så ramlar cykeln till slut. Vi får åka tillbaka till Maxi och be om en gummiplutt!

Nu kom regnet!

Fest

Igår kväll satt jag här i min ensamhet i soffan, med en cider framför Sommarkrysset. Barnen var ute och lekte med grannarna, som hade gäster. Vid 21 ringer telefonen, det är grannarna som vill att jag ska komma in till dem och ta ett glas vin! Så jag hamnade där på fest! Det var jättetrevligt! Vi var väl hemma vid 0.30, jag och barnen. Då var Putte redan hemma från sin pokerkväll.

Ny cykel

Mitt på dagen cyklade barnen och jag till mormor och morfar. Barnen var inte sugna på stranden, och mamma och pappa hade sagt att de skulle vara hemma hela dagen. Sagt och gjort. Men när vi kom dit var det ingen hemma! Så jag ringde dem, och fick tag i dem - på stranden! De hade ångrat sig, och mamma hade glömt att hon sagt till mig att de skulle vara hemma. Hon kände sig jättedum... Men men, ingen skada skedd. Grannpojken, som går i Olles klass, följde med oss hem istället, så Olle och han lekte i 2-3 timmar.

På vägen hem, när de cyklade bredvid varandra, insåg jag att Olles cykel är alldeles för liten! Kompisen hade en två storlekar större cykel, och Olle såg så pyttig ut bredvid honom...

Lite galet, men vi tog tag i det direkt! När kompisen hade åkt hem, åkte vi in till stan, och köpte en ny, jättesnygg, blå cykel. Även den fick plats i min lilla Clio, jag är lite stolt över mig själv att jag är så duktig på att packa in! *haha*

Här är skönheten!

Vi fick be morfar komma hit och justera handbroms och annat, för jag fattade bara inte hur jag skulle göra. Putte är och spelar poker, så ingen hjälp fick jag där heller. Men morfar fixade!

Nu ska barnen och jag ha mysig lördagskväll!

Semester!

Ja, vad ska man säga? Det är underbart att ha första dagen på sin semester! Veta att alla fyra veckor ligger framför en! Och egentligen har ju den riktiga semestern inte börjat än.... Den börjar ju först på måndag! Härligt!

Idag försökte jag sova länge, jag har längtat så efter sovmorgon! Men det gick inte, jag vaknade runt 7.30 och kunde inte somna om. Jag låg och drog mig till 9 i alla fall, bara för att jag skulle - jag har ju semester ju!

Putte är iväg och golfar, men han åkte tidigt så han kommer hem i hyfsad tid. Barnen och jag har ätit frukost, och så har jag hunnit sätta på både tvätt- och diskmaskin. Tvättmaskinen lär gå några omgångar idag, jag har inte orkat tvätta på hela veckan!

Sen får vi se vad som händer mer idag, härligt väder är det, så vi är nog ute en del.

Studsmattelängtan

Min Olle är så söt, han lärde sig ju göra volt på studsmattan igår. Vi har ju ingen själva, men idag ska Maja och han vara hos mormor och morfar. Deras granne har studsmatta. De har i och för sig åkt iväg på semester, men det var helt okej för barnen att låna den när de är borta.

Mormor skulle hämta barnen vid 11, men vid 10.15 ringde de och frågade om de kunde ringa till mormor och få bli hämtade lite tidigare? Det var studsmattan som drog... ;-) Och mormor kunde hämta dem såklart!

Så nu studsar de och studsar, hela dagen!

En arbetsdag kvar

När jag kom hem efter jobbet hade svärfar gjort mat, som räckte både till mig när jag kom hem och till matlåda imorgon! Perfekt!

Det har varit en bra kväll, Putte och jag har varit glada (för att vi får semester imorgon!), Maja har myst med sin bästa kompis lilla kattunge hela dagen och Olle hade lärt sig att göra volter på studsmattan hos Majas kompis!

Nu är det bara en arbetsdag kvar, sedan är det dags för den bästa kvällen på hela året - den när man har hela semestern framför sig!!!

Varmt på jobbet?

Idag är det underbart väder ute, och faktiskt också hyfsat varmt här inne! Jag tror att det är andra på gången på mina drygt 4 år här, som jag sitter i kortärmad top, de ni!!!

Farfar ska vara hos barnen idag, men Maja ringde strax innan han skulle komma, och frågade om hon kunde åka till en kompis. Hon kunde nämligen inte låta bli, för kompisen hade fått en kattunge!!!! Jag ringde farfar, och han gick med på att skjutsa henne dit, det var inga problem.

Gissa om jag har en överlycklig, djurgalen, liten tjej nu??

Städning

Idag tog Maja och jag itu med att städa stackars hamsterns bur. Jag vet inte hur länge det var sen sist... Jag kände att det luktade unket kiss inne i Majas rum nu i allafall, så det var verkligen dags!

Egentligen tar det ju inte så lång tid, det är bara att man ska ORKA ta tag i det!

Direkt efter fick jag skynda mig att dammsuga efter oss, för "barnen" ville se Blue Water High.... *mjäh* Egentligen var det nog jag som ville se det, barnen hade ju redan sett det på morgonen, det var reprisen som gick nu! Men jag vågar inte erkänna att jag tycker att ett program som tillhör "Hej hej sommar" är jättebra............. *hahha*

Nästan en gräshoppa?

Barnen är hos mormor och morfar idag, och är ute i det härliga vädret. Jag ringde nyss för att höra om de skötte sig, och det gjorde de, som tur var!

Så hörde jag Olle i bakgrunden: Kolla, det var nästan en gräshoppa! Fast det var visst en mygga...

Tjohooo

Alltså, ni får ursäkta att jag har nedräkning! Men nu är det bara knappt tre dagar kvar, sen har jag semester!!! Fyra härliga veckor!!!

Jag började 7.30 idag, och jag kom ärligt talat knappt upp ur sängen! Jag låg kvar tills jag hade 25 minuter på mig... Ja usch, jag behöver verkligen lite härliga sovmornar nu!

Barnen ska till mormor idag, hon hämtar dem vid 11. Granne med mormor och morfar bor det klasskompisar till Maja och Olle, och de har precis byggt pool! Så badkläderna åker med, det är ju underbart sommarväder idag! Härligt, för alla dem som kan vara ute... ;-)

Mysig stund i stan

Det gick bra med passen, vi blev fotade och fastnade allihop, och alla fick skriva varsin namnteckning, till och med Olle! Nu är vi 1600 kronor fattigare. På tisdag får vi hämta ut dem.

Efter vi varit hos polisen gick vi till ett fik och köpte med oss fika, som vi satt på en gräsmatta vid strömmen och åt. Mysigt! Jag tog tyvärr inga bilder, ibland glömmer man ta fram kameran vid såna stunder, trist!

Imorgon är det jobb igen, och barnen ska vara hos mormor. Tre dagar kvar att jobba nu!!

Vår lilla kissemiss

I lördags på idrottsplatsen träffade jag familjen som har tagit över vår katt. De berättade att han inte hade varit hemma på en månad!! Och vi har inte heller sett honom på den tiden... Vart har han tagit vägen???

Till råga på allt ska familjen flytta till hösten... Jag bad dem höra av sig så att vi får veta om de har katten med sig i flytten, eller om de inte har hittat honom...

Åh vår kära söta lilla kisse, han som var så otroligt gosig och hemkär när han bodde hos oss... Varför, varför kunde vi inte få ha honom kvar???

Pass till familjen

Uj, det är så seegt på jobbet, när man längtar till ledighet! Men den som väntar på nåt gott, ni vet.... ;-)

Efter jobbet ska jag möta upp familjen, så ska vi åka till polisen och fixa pass! Jag har hört att det kostar 400/st, så det blir ingen billig historia! Men men, snygga kommer vi ju bli i alla fall! *haha*

4 dagar kvar!

Vad underbart det är med nedräkning! :-)

I en vecka nu har jag haft så himla svårt att somna, det är skitjobbigt! Jag går och lägger mig i tid, men får sen ligga vaken i några timmar... blä! Så nu är jag hyfsat trött!

Idag är barnen hemma själva igen en stund, sen kommer farfar vid 11. De sov så gott när jag gick vid 7.30, härligt med sovmorgon! Vill jag också ha.....