Jobbar igen

Maja är fortfarande hemma, hon är jätteförkyld, men egentligen inte särskilt dålig. Men jag tror hon sover ganska dåligt, hon är rosslig i halsen och har hosta, så det är skönt för henne att vara hemma och vila lite.

Olle har sagt ett par dagar nu att han är "trött i magen"?? Jag vet inte riktigt vad han menar med det? Jag har frågat honom hur det känns när man är trött i magen, men det kan han inte förklara. I morse när han och jag skulle gå upp, sa han: Idag är jag så trött i magen som jag aldrig har varit förut! (=jag vill gärna vara hemma från skolan idag...) Eftersom jag själv är så otroligt SLÖ nu för tiden (i helgen sov jag till typ TIO båda dagarna!!!), och inte började förrän 10.30 idag, så var jag INTE så svårövertalad! Jag sa Ok, du får vara hemma, och sen somnade vi om! Härligt!

Putte tror att "trött i magen" betyder att han är hungrig! Han är så otroligt dålig på att äta, men så småäter han desto mer! Han äter ballerina-kex, glass, råa makaroner osv... Men mat är han inte så sugen på! Så jag antar att vi får sätta hänglås på skafferiet, och se till att få i honom MAT, så kanske magen slutar vara trött!

Kommentera här
Postat av: Sofia Tidqvist

tycker det låter som en perfekt idé...ta bort allt godis och snacks....så han äter mat...bra idé.tror han kommer må bättre av det.

2007-12-19 @ 18:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0