Vettskrämda barn!

Nej, det blev ingen film igår vid 21. Istället blev allt svart! Jag stod och borstade tänderna, Maja gjorde också det fast i sitt badrum, och Olle höll på att plocka upp sina kaplastavar i vardagsrummet. Putte hade redan lagt sig i sängarna för att se på film. DÅ blev det strömavbrott! Barnen blev livrädda, det blev helt kolsvart! Jag famlade mig fram till Olle (med tandkrämslödder i min mun), tog honom i handen, och ropade sedan efter Maja. Sen tog vi oss bort till henne. Då kom Putte med. Barnen var jätteledsna och rädda, och vi försökte lugna dem. Putte gick och hämtade ficklampan, och så satte vi oss i soffan med massa tända ljus. Riktigt mysigt tyckte vi, men det tog en bra stund att lugna ner barnen...

Efter lite Yatzy-spel i sken från värmeljus, gick vi och la oss, alla i samma säng, för barnen vågade inte sova i sina egna rum. Jag vaknade ca 23.30 av att frysen pep, strömmen var tillbaka. Skönt, vi hade ju faktiskt precis storhandlat, hade inte varit kul om allt hade blivit förstört!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0