Depp

Jag hade det där mötet på jobbet idag. Det gick väl inte så värst bra. Jag sa att jag inte ville ställa upp mer att göra en massa extra, utöver mina arbetsuppgifter, bara för att vara snäll och för att "jag är så duktig". Om jag ska fortsätta med de sakerna jag gör, vill jag gärna ha ett uttalat ansvar, och även ett ansvarstillägg på lönen för det. Då är jag beredd att tex hålla workshops för mina medarbetare, sätta mig hos såna som behöver utvecklas/ha hjälp osv. Och det var tydligen inte så lätt att få. Min chef skulle kolla upp det, men antagligen blir det inte så. Så det som istället kommer hända, är att jag bara får sitta i telefoni hela tiden. Inte så kul.

Jag tror att det är pga det här mötet jag känner mig låg (kan bero på att jag har mens också kanske?), för annars tycker jag att dagen har varit bra. Jag var hos tandläkaren på förmiddagen, och mina tänder var SÅ fina så! Inte ens tandsten! Skönt att inte behöva punga ut med mer pengar den här gången, för den här lilla undersökningen kostade ju trots allt 495:-....

Det var föräldramöte ikväll, men när jag kom hem så bara kände jag att jag inte ORKADE! Så jag sket helt enkelt i det. Barnvakterna kunde stanna hemma, och barnen blev glada att jag inte skulle iväg. Så jag såg till att få en mysstund med dem istället. Mycket mera värt än att lyssna på en lärare som ändå bara säger samma sak varje gång....

På söndag har Linn och jag bokat ett möte, äntligen! Det ska bli trevligt! Och imorgon är det FREDAGSMYS!!!!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0