Lek-eftermiddag

Idag verkar det bli en riktig kompis-eftermiddag hemma hos oss! Redan igår ringde Olle en kompis, och bestämde att han skulle följa med hem idag. Det är första gången de leker, och det är lite kul, för kompisens pappa och jag har gått i samma klass från lekis till 9:an!

Och nu ringde Maja och sa att hon kommit hem från skolan, som hon alltid brukar göra (alltså det lät lite dumt, klart att hon alltid kommer hem från skolan! Men jag menade att hon alltid ringer och meddelar sig.) Då hade hon en kompis med sig också! De börjar ju bli så stora de där tjejerna, så de bestämmer lite själva. Så jag sa bara att de måste meddela kompisens föräldrar, så att de vet var hon är.

Haha, så när Putte kommer hem om en stund får han fullt upp! Men det är ju inte mer än rätt, för nu är han nämligen LEDIG I 11 DAGAR!! Tvångsledig i och för sig, hans konstiga företag har ju bestämt att alla måste vara lediga nu... Men ändå, när man väl kommer fram till den här tvångsledigheten, så är det ju faktiskt ganska skönt! Jag måste säga att jag är ganska avundsjuk... faktiskt.

Kommentera här
Postat av: Sofia Tidqvist

jag med,,,vore inte fel om de bara skickade hem oss...spec nu när de är så fint väder...

2008-04-24 @ 15:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0