Dagens shoppingtur

Sådär, nu har vi varit på shopping, jag, A-S och barnen (mina alltså). A-S skulle köpa stövlar men åkte hem med en snygg höstjacka istället!

För oss blev det som vanligt när vi skulle köpa skor, det visste jag ju egentligen.... Till Olle hittade vi ett par tuffa skateskor (=gympaskor), som han tyckte om. Med Maja var det värre förstås! Hon hade ändå med sig en kompis, som gick och pekade ut skor och gav förslag. Men Maja sa som vanligt "nej" till alla! Till slut hittade hon ett par Adidas för 600... De fick hon... inte. Vi gick istället till Team Sportia för att kolla efter några liknande skor, för iallafall 3-400 istället, men icke, där var inga skor snygga, nejdå.

Så det slutade med att vi åkte hem med bara skor till Olle, ovanligt va? Men jag har i allafall sagt till Maja att hon INTE får gå till skolan första dagen i sina gamla slitna skor, utan vi SKA hitta ett par andra innan dess. Fortsättning lär följa, vi har 13 dagar på oss.....

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0