Lust att rensa och göra fint

När jag sitter här på jobbet och (bl.a) läser andras bloggar, så får jag sån lust att rensa ut och göra fint hemma! Man samlar på sig så mycket skit! Ändå tycker jag om att rensa, och gör det nog oftare än många många andra... Jag är en sån som inte vill spara på saker bara för att "de kan vara bra att ha nån gång...", då är det bättre att åka till tippen med det!

Men, problemet är ju att man är så sugen när man sitter här, men när man väl kommer hem efter en lång arbetsdag, så är man ju supertrött! Då sätter man ju inte precis igång med att städa och rensa, då är det ju istället mat, matlåda till nästa dag, mys med barnen och sånt fix som gäller...

Kommentera här
Postat av: Anki

Städa förråd skall man göra en lördag kväll med ett glas whiskey bredvid. Jag lovar, då rycker all skit man samplat på sig. Gjorde det förra lördagen.

Jag har först lagt in bilderna på datan.

2008-08-11 @ 11:33:40
URL: http://spookywoman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det finns en bok som heter Rensa i röran med Feng Shui eller något liknande. Jag läste den för ett par år sedan, och vips så hade jag slängt flera säckar med onödiga saker som jag hade samlat på mig =) Om du ska rensa så är den boken ett tips =)

2008-08-14 @ 23:25:26
URL: http://bumbi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0