Hanna Polis

Eftersom det  bor en liten ordningspolis i mig, så kunde jag inte vara tyst när vi fick vår trafikplats omgjord. Trafikplatsen blev så fin så, med en ny rondell när man kört av från motorvägen. Men när man ska av motorvägen, och ska köra till min by, så står det fel på skyltarna!

1000 m innan avfarten står det X-hult och Y-by.
500 m innan avfarten står det X-hult och Y-by.
Precis VID avfarten står det helt plötsligt X-hult och Z-dal! Vart tog Y-by vägen? Det är ju där jag bor! Och om man inte kan vägen hem till mig, så kör man ju rakt fram där, och letar efter skylten där det står att man ska svänga upp mot Y-by. Men den kommer ju aldrig, eftersom de har skrivit FEL!

Så jag mailade till Vägverket. Rätt ska vara rätt, eller hur?

Idag fick jag svar: Vi skall titta på dina synpunkter men enligt vårt kartmaterial skall vägvisningen stämma.  Pyttsan, det tror jag inte! Vi ska nog se vem som får rätt till slut!

Ordningspolisen har talat.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0