Sköna söndag

Idag har jag faktiskt varit effektiv! Jag har dammsugit, gjort rent toaletterna, och hjälp Maja att rengöra hamsterburen. Det sistnämnda var ingen trevlig syssla! Jag rekommenderar inte att vänta i tre veckor innan man gör rent! Då luktar det hyfsat mycket kiss och bajs, kan jag lova.....

Idag hade vi första veckopengsutbetalningen, med det nya systemet. Barnen får ju själva "jobba ihop" sin veckopeng. Maja hade fattat det där systemet, och fick 37 kronor i veckopeng! Olle fick 21. Men tidigare har de fått 20, så båda tjänade ju på detta i alla fall. Och vi med, för barnen sköter sig ju bättre. En win-win-situation alltså! :-D

Nu håller Putte på med mat, sen kommer C och hennes två killar, 4 och 2 år, hit. Vi ska fika, umgås, snacka skit osv. Ska bli trevligt!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0