Datorexperten...

Idag fick vi middag hos mamma och pappa. Dels för att det är gott med middag, men också för att jag hade lovat att hjälpa dem med datorn. Sedan jag hjälpte dem att uppgradera till 24 Mbit så funkar det inte att logga in på ett forum som mamma brukar vara inne på.

Jag har rebootat modem och router, rensat cache, startat om... och ingenting har hjälpt. Sen testade jag att koppla bort routern, och då funkade det! Så då fattade jag att det var nåt med routern. Då kom jag på att när de hade köpt routern, kom de inte in på msn. Då var jag tvungen att öppna portar och ändra mtu-sizen i routern... Jag googlade mig fram till vilka portar jag öppnade, och vilken size det skulle vara. Så öppnade jag dem och bytte storlek - voila! Visst är jag duktig?

Mamma blev så glad att jag fick pengar också, och det var ju MYCKET välbehövligt! Jag klippte mig på Luddes igår, det kostade 360... Så nu var jag ganska pank.

Nu väntar Maja, nu ska vi spela Airhockey! Ikväll blir det tv-kväll: Livet enligt Rosa, Fear factor, och sen en film på TV1000, kommer inte ihåg just nu vad den hette. Hepp!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0