Sjuk kille

Idag är min lilleplutte hemma från skolan. Han har klagat nu i några dagar att han har ont i benen! Antagligen växtvärk bara, men jobbigt är det ju... I morse sa han att det kändes jobbigt att stå, att det gjorde ont i fötterna och att det kändes som att golvet var för hårt att gå på. Jag sa till honom att man inte kan vara hemma för en sån sak, men han var VÄLDIGT envis: Mamma, jag kan inte gå idag! Så efter mycket tjat lät jag honom vara hemma, på villkoret att han fick klara sig själv i en timme efter att Putte åkt, innan Maja kommer hem från skolan. Och det var inga problem.

Jag jobbar ända till 18 idag, så mormor skulle hämtat Olle på fritids. Men nu får hon åka direkt hem till honom istället vid 15.30-tiden. Det blir b'a!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0