Borta bra med hemma bäst

Hej igen!

Nu är vi hemma i vårt kära hem, efter två mysiga dygn i Stockholm! Vi hade så härligt och roligt med Martin och Maria, men hemma är alltid hemma! Underbart att komma hem!

I fredags kom vi fram vid 16. Martin tyckte att resan hade tagit otroooligt lång tid, och det hade han nog rätt i. Vi hade både fikat och ätit på vägen och tagit det väldigt lugnt med allt. När de kör, tar det 4 timmar, för oss tog det 6 och en halv!

                                              
Olle väntar på minibussen,                                        Maja och jag PÅ VÄG!
som vi skulle åka med
mormor och morfar

På kvällen spelade vi Rockband - skitkul ju! - , drack lite vin och pratade. På lördagen var vi på Gröna Lund, sen hem igen och spelade Rockband och Singstar, och kollade på kort från "förr" som Martin visade på tv:n. Jätteroligt!


Olle i veteranbilarna


Mamma och pappa har sovit i Martin & Marias dubbelsäng, och vi andra sex i vardagsrummet! Det var hyfsat trångt kan jag säga! Men det gick bra, och vi hade balkongdörren öppen på vid gavel så det blev inte så varmt heller.

Idag åt vi frukost, packade, duschade, umgicks lite till, sedan begav vi oss hemåt. Vi tog en omväg runt Globen, som Olle så gärna ville se. Där fikade vi också (i Globen City), sen åkte vi mot Kalmar.



Imorgon kommer Martin & Maria till Kalmar, de ska ju gifta sig på lördag! De har massor att förbereda här hemma, så snart ses vi igen.

Hemma är helt klart bäst, nu har jag packat upp, satt på första tvätten, och ska sätta mig i soffan och mysa med ett sudoku!

Kommentera här
Postat av: Hanna

Vilken mysig liten trip ni tog! Jag vill också ha semester...Förresten har du hittat några kläder till nästa helg? kram Hanna

2008-07-21 @ 14:58:26
URL: http://tobbehanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0