Hemmamys-dag

Idag var vi hemma och vilade våra kroppar lite från solen. Jag har bara slappat, läst, kollat h&m och la redoute-katalogerna m.m. Barnen har spelat tv-spel, kollat på tv, pysslat och myst, de också.

På eftermiddagen var barnen och jag ute och cyklade en sväng, då hittade Maja en liten fågel vid vägkanten. Den bara satt där ihopkurad, och blundade med näbben ute. Såg nästan ut att vara död, men den lilla kroppen rörde sig, så den andades. Jag tycker det är lite läskigt, så jag vågade inte flytta den, och inte barnen heller. Vi stannade och tittade på den en lång stund, men antagligen var den på väg att dö. Barnen var så bekymrade, mina söta små älsklingar! Men det slutade ändå med att vi cyklade ifrån den, vi kunde ju ändå inte göra så mycket....



Imorgon blir det nog stranden igen, om vädret tillåter!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0