Ny cykel

Mitt på dagen cyklade barnen och jag till mormor och morfar. Barnen var inte sugna på stranden, och mamma och pappa hade sagt att de skulle vara hemma hela dagen. Sagt och gjort. Men när vi kom dit var det ingen hemma! Så jag ringde dem, och fick tag i dem - på stranden! De hade ångrat sig, och mamma hade glömt att hon sagt till mig att de skulle vara hemma. Hon kände sig jättedum... Men men, ingen skada skedd. Grannpojken, som går i Olles klass, följde med oss hem istället, så Olle och han lekte i 2-3 timmar.

På vägen hem, när de cyklade bredvid varandra, insåg jag att Olles cykel är alldeles för liten! Kompisen hade en två storlekar större cykel, och Olle såg så pyttig ut bredvid honom...

Lite galet, men vi tog tag i det direkt! När kompisen hade åkt hem, åkte vi in till stan, och köpte en ny, jättesnygg, blå cykel. Även den fick plats i min lilla Clio, jag är lite stolt över mig själv att jag är så duktig på att packa in! *haha*


Här är skönheten!

Vi fick be morfar komma hit och justera handbroms och annat, för jag fattade bara inte hur jag skulle göra. Putte är och spelar poker, så ingen hjälp fick jag där heller. Men morfar fixade!

Nu ska barnen och jag ha mysig lördagskväll!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0