Sommar?

Åh vilken härlig sommar vi har!

        
Detta är utsikten från vårt fönster just nu.....

Kommentera här
Postat av: Bella

haha=) underbart att bo i sverige;-)



Nä så kommer det garanterat bli för oss med, att det blir riktig midsommar när vi får barn=)

2008-06-23 @ 22:33:34
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja vilket uselt väder vi har. Förra året var inte bättre. Befann mig i skåne just när översvämmningarna började. Det var inte kul. Ja min semester börjar vecka 28. Då ska min dotter Zandra 14 år och hennes kompis Fanny och jag ut på vägen och resa runt lite. Vi kommer att börja men skara sommarland enligt önskemål sen får vi se vad det blir. Ang ditt jobb så har du inspirerat mig. Jag ska söka nytt jobb. Fick ett tips idag. Kristallrummet på söder behöver personal. Både i butiken och sköta beställningar osv. Svårt att skriva cv men pratade med dom idag och min ålder var positiv och att jag sysslar med healing, efersom det är ädelstena och bergskristaller det handlar om så var det ett plus. Jag minns att jag skrev till dig i början att försäljninsjobbet är tufft då man ska försöka få folk att köpa något dom kanske inte tänkt sig osv MEN samtidigt så trivs du inte på ditt jobb ändå så varför tveka. Du kanske ångrar dig om du inte provar. Om du inte hade fått jobbet så var det inte meningen men som det verkar nu så kommer du att få det. Du har ju utbildningar att falla tillbaka på om så skulle vara. Läraryrket är väl inte så dumt tycker jag. Lång semester dessutom och annan bra ledighet som inte andra har. Vet inte vad lönerna ligger på men dom har blivit bättre. Många människor sätter trygghet högst på listan men det är tryggheten i oss själva som är den viktigaste. Inte att vi har samma lön varje månad. Har man den inre tryggheten så övervinner man det mesta som kommer i ens väg. Skulle du inte tycka om jobbet så kommer du att lösa det också när den tiden kommer. Min slogan är var sak har sin tid och nu verkar det som om din tid är just nu att byta jobb. Blunda och känn efter vad skönt det skulle vara att slippa gå till ett jobb du inte vill ha. Mitt råd är släng ångesten och våga förändra ( sa hon som gått länge nog själv :) ) Även om många har dåliga erfarenheter av säljaryrket så tror jag att det är viktigt att man själv får erfara vad det än handlar om. Du måste gå efter din egen magkänsla, känns det helt fel så vet bara du det, men om du tvekar för att alla säger det så vet du inte förrän du själv provat. Lycka till kära du ! kram

ps. förstår att det är jättesvårt.

2008-06-23 @ 22:58:00
URL: http://tinagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0