Titanic

Nu har jag sett Titanic med barnen! Vi började i lördags kväll, och har sedan tittat på den i tre delar. Idag såg vi slutet. Barnen tyckte filmen var såå spännande, nästan läskig! Men den är ju så bra!

Olle är väldigt fascinerad av olyckor som hänt, tex ser han på klipp från 11:e september på Youtube jätteofta. Därför trodde jag att Titanic var en film för honom, och det var det ju, även om han stundtals tyckte det var läskigt.

Jag förklarade hela tiden för honom, både vad som hände, och vad de sa på filmen, eftersom han inte läser så snabbt än. Maja hängde nog med på ett annat sätt, hon är ju duktigare på att läsa.

Vilken bra film det är alltså, och vilken otrolig kärlekshistoria! Jag blir lika berörd varje gång jag ser på den.........

Kommentera här
Postat av: Helén

Åh, det är en av mina favoritfilmer! Tröttnar aldrig på att se den!! Mellanbarnets klass ska sjunga "My heart will go on" på avslutningen.... risk för snyftande mamma!

2008-06-03 @ 15:50:00
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0