Nya Citygross

Igår åkte barnen och jag till Citygross. Det kanske inte var ett så smart drag, eftersom Citygross kom till vår stad igår, och öppnade kl 17 för första gången.

Först fanns det ingen parkering. Jag fick köra runt 10 varv, innan jag hittade en som precis gick in i sin bil och skulle köra därifrån. Sen fanns det inga kundvagnar. Vi gick in och ut tre-fyra gånger och letade vagngaraget. Orsaken till att vi inte hittade det, var att det inte fanns något. Vagnarna skulle stå precis vid entrén fastlåsta i kedjor, men de var slut. Jag som tänkte handla back och sånt! Korgarna var också slut... Men vi "snodde" en tom som stod inne i affären. Sen var vi runt och kollade på lite av varje. Det verkade vara en jättebra affär: stort sortiment och mycket prisvärt! Men vi kunde ju inte precis storhandla, eftersom vi bara hade fått tag på en korg. Tur var väl det, för när vi kom till kassorna var det gigantiska köer! Jag skojar inte om jag säger att det var 200 meter kö i varje kassa! Herregud!

Vi försökte stå där en stund, men efter en kvart gav vi upp. Efter en snabb beräkning insåg jag att vi skulle fått stå minst en timme till i kö, och det var inte aktuellt för oss... Så det slutade med att vi ställde vår lilla korg och gick ut.

Bättre lycka nästa gång!

Av detta har jag lärt mig: Gå aldrig till en affär på premiärdagen! Alltså, det visste jag ju redan, men varför lär man sig aldrig....?

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0