Samtal från Majas fröken

För en stund sen ringde Majas fröken mig, mest för att tala om att Maja blev lite sen hem, för de hade haft lite matte efter skolan. Bra att hon inte glömde den här gången! Men när hon ändå ringde, så pratade vi lite om Maja. Hon sa att hon har börjat få grepp om matten nu, och det känns jättebra! Det märks att det klickar till och att hon fattar. Det är en lång väg kvar så klart, men det går i allafall åt rätt håll.

Hon ska ändå göra en liten test hos specialläraren snart. Hon ska kolla vilka "luckor" hon har, och om det är så pass att hon behöver ha specialundervisning i matten till hösten. Det tycker jag är jättepositivt att de kollar!

Jag fick också reda på vilken fröken de ska få i 4:an, och jag blev jätteglad, för den läraren har jag hört mycket positivt om!

Och så pratade hon om att Maja fortfarande behöver "tuffa till sig" mer och framförallt börja lita mer på sig själv. Det är sånt vi alltid har fått höra när det gäller Maja.... Det tar lång tid för henne, men det har ändå blivit mycket bättre än det var innan! Tänk, när hon började förskoleklassen, och hon krampaktigt höll fast i mig för att få slippa gå in till skolan! Eller när hon ständigt grät när jag lämnade henne... Uscha! Det har hänt VÄLDIGT mycket sen dess, hon har utvecklats så mycket! Min underbara lilla tjej....

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0