Världskriget Maja

Min 9-åring måste ha en väldigt väldigt jobbig period med sig själv just nu! Innan jag fick en 9-åring i huset, så hade jag inte hört att det skulle vara något speciellt med den åldern. Men NU, efter att vi börjat få vredesutbrott, svordomar osv var och varannan dag, så hör man fler och fler som säger att 9 år ÄR jobbigt att vara! Och jag kan lova att det är jobbigt att vara mamma till en också!

Maja kan INTE ta kritik. Allt man säger till henne om blir hon vansinnig för! Och jag vägrar acceptera att hon blir så arg och säger fula saker till oss, så då blir jag arg på henne. Och sen är kriget i full gång.

Det tär verkligen på en, jag känner att jag inte orkar vara den mamman jag vill vara! Jag blir så ledsen, när man vet att man gör det bästa man bara kan och så är det ändå inte nog, liksom! Putte säger att jag tar åt mig alldeles för mycket, men jag har så svårt för att släppa det....

Som tur är så är hon ju samma underbart gosiga Maja MELLAN dessa världskrig. Det är väl därför man orkar, antar jag.......

Kommentera här
Postat av: Jessica

Fin header!

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-08 @ 19:58:42
URL: http://pessicaz.blogg.se
Postat av: Sofia Tidqvist

du kanske skulle be om tips av min mamma....hade så jämt.Jobbig unge jag var,men berodde på matallergin tror jag,,jämt varit trött och kort stubin eftersom jag alltid var hungrig... hoppas de blir bättre.

2008-03-10 @ 17:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0