Hemma igen

Sådär, nu har vi varit på Öppet Hus! Vi kollade i böcker som Olle skrivt och ritat i, på konstverk av alla de slag, egenhändigt ihopknåpad faktabok om Småland, samt spelade Black Jack och fikade. Mycket trevligt var det, men man känner att man inte hinner prata med alla man vill... Det är ju så många föräldrar till andra barn som man tycker om och vill hinna prata med, men man liksom bara hälsar på alla, och får gå vidare, eftersom det är så mycket att titta på.

Måste ringa Cilla nån dag, mamma hann prata en kortis med henne, men inte jag. Vi umgick så mycket när barnen gick på dagis, men sen hamnade de i olika klasser och det blir inte alls samma sak, tyvärr. På det sättet kan jag sakna dagistiden, man var mycket mer social med de andra föräldrarna! Men när barnen blir större kan man ju inte tvinga dem att fortsätta leka, precis... Fast vad hindrar oss mammor från att fortsätta umgås? Ingenting egentligen. Man är bara dålig på att hålla kontakten.

Kommentera här
Postat av: Cinsaga

Ser fram emot att få gå på mina barns öppet hus jag också. Jobbar själv som lärare ( när jag inte är mammaledig ), och tycker att det är kul och givande att ha öppet hus också !

2008-05-13 @ 21:32:14
URL: http://www.metrobloggen.se/cinsaga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0