Kväll

När jag kom till mamma för att hämta barnen, var de inte ens hemma från Olles kompis! Jag började undra vart de tagit vägen, men så kom de. Kompisens mamma hade varit pratsam och trevlig, och mamma hade fått gå husesyn också!

När vi kom hem råkade jag se min moster genom fönstret! Jag har ju en moster som bor granne med oss, så det var ju inte så konstigt. Men nu var hennes syster, min andra moster, där, och henne träffar jag inte lika ofta. Så då gick jag ut och pratade med dem och var där en lång stund, så jag har kommit in typ nu!

Barnen bestämde sig för att spela brännboll med granntjejerna, och jag gick in och kokte korv, det blir bara korv med bröd ikväll eftersom det blev så sent.

Maja har egentligen matteläxa med som hon borde göra.... Men de har ju så roligt, så jag låter dem hållas! Men till 20 måste de vara inne i alla fall, då ska jag försöka få lilleplutten i säng, och Maja får göra läxan!

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0