Undervikt

Idag var Maja i skolan igen. Hela klassen fick gå till skolsköterskan och väga sig, alltså en och en då. När Maja vägde sig så blev hon oroad över hennes låga vikt och började fråga henne hur hon åt osv. När Maja gått därifrån ringde hon hem till Putte och berättade att hon var uppriktigt oroad, och att Maja inte följer sin egen kurva. Hon skulle väga henne igen om en månad, och om det inte blir bättre då, måste hon kanske låta en läkare titta på henne.

Jag tror inte att det är något fel på Maja. Vet ni varför? Jo, för precis samma sak har det varit för mig under hela min uppväxt. Skolsköterskan ringde hem till min mamma också. Både jag och Putte var smala och spinkiga som barn, och väger inte speciellt mycket idag heller. Jag låg till och med på sjukhus när jag var liten och blev tvångsmatad... Men SE, nu är jag väl ganska redig ändå?

Visst ska vi se till att hon äter ordentligt och nyttigt, men det tycker jag ju att vi har gjort innan också.... Vi får se hur det går.

Olle har varit hemma idag också med sin skrälliga hosta. Nu ikväll när han tog febern hade han 38,3. Feber har han inte haft innan. Så nu blir det att vara hemma imorgon också för min lilla Ollis. (som förresten är precis lika spinkig som sin syster, så snart kommer det väl komma ett telefonsamtal till.......)

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0