Söndagsslapp

Visst är det underbart med slappa helger, men nu börjar jag faktiskt bli lite rastlös... Barnen vill bara vara hemma, de är verkligen riktiga hemma-barn! Jag frågade om vi skulle hitta på nåt idag, svaret blev: Nää, vi vill va hemma. Och så sitter de (eller i alla fall Maja) i sina pyjamasar hela dagen och myser: spelar tv-spel, datorspel, ser på tv... Men men, de har ju fullt upp hela veckan med skola de också, så man förstår ju att de vill slappa på helgerna...

Nyss tog i alla fall JAG mig en tur hem till mamma och pappa! Barnen ville inte ens följa med, så de fick vara själva hemma! När jag kom höll pappa på att tvätta bilarna, så han hade avfettning även på min och spolade av med högtryckstvätten. Han orkade inte tvätta den, det fick jag göra själv sa han. Jag orkade inte heller idag, men det blev i alla fall en klar förbättring bara av avsköljningen! Nu ser man ju att bilen är silvergrå igen!

Vi fikade och blarrade lite, och jag lånade en ny bok, sedan åkte jag hem till kottarna igen.

Kommentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0